Villkor

Kortbetalning

Du kan välja att betala direkt med följande kort: VISA eller MasterCard .

Räkning/Faktura


Genom vårt samarbete med företaget Payson / Klarna och deras tjänst ''betala mot faktura'' kan du välja att få en räkning bifogad i paketet med dina varor. En fakturaavgift på 19 kronor tillkommer.

För att kunna använda denna tjänst måste du ange ditt personnummer.

Förutsättning för att du som privatperson ska kunna handla mot faktura är att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och har fyllt 18 år.

Leveransadress för dina varor måste vara samma adress som den du är folkbokförd på. Du får heller inte ha några tidigare betalningsanmärkningar. 

Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar netto. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med 50 kronor samt dröjsmålsränta med 8 % + referensräntan.

Om du väljer att betala mot faktura tar vi ut en expeditionsavgift på 19 kronor.

Vill du veta mer om faktura eller se om din betalning registrerats kan du gå in på hemsidan www.faktureramig.se.

Fraktkostnad

Från 0 - 500g : 39:-
Från 500g - 1kg : 49:-
Från 1 - 2kg : 69:-
Från 2 - 5kg : 99:-
Från 5 - 10kg : 169:-
Över 10kg - från 199 - 500:-  på pakets storlek
 
Vi tar ut en administrativ avgift för de olika betalsätten, se tabellen nedan:

Faktura avgift + 19:-
 

Angivna priser gäller endast för leveranser inom Sverige. Varorna levereras med brev eller paket beroende på vikt och storlek.

Leveranstid
Vi skickar ut varor kontinuerligt och i normala fall behandlas din beställning inom 1-5 arbetsdagar. Vi skickar varorna så fort som möjligt, men kan inte hållas ansvariga för Posten leveranstider. I största möjliga mån kommer alla varor du beställt att sampaketeras och levereras tillsammans. Om en vara skulle vara slut i lager, skickar vi den varan så snart den kommer in igen. Meddela oss omgående via e-mail, om du vill häva köpet av den försenade varan. Om en vara är slutsåld och inte längre kommer att lagerföras, meddelar vi detta på följesedeln.

Leveranssätt
Försändelser skickas till Postens närmaste utlämningsställe, för större produkter använder vi oss av DHL och då kommer varorna till deras närmaste utlämningsställe. Du får besked via e-post när dina varor skickas från oss om dina varor skickas med Posten. Du kan gå in på www.posten.se för att följa leveransen.

Varuutlämning
Dina varor levereras till närmsta postkontor eller utlämningsställe. Leverans sker med paket eller brev/skrymmande brev. Har du lantbrevbärning sker utkörning i vissa fall med den dagliga brevutlämningen..

Outlöst paket

Om du väljer att inte hämta ut din försändelse från oss och paketet sänds i retur av fraktbolaget/Posten förbehåller vi oss rätten att debitera dig 169 kronor för att täcka frakt, returfrakt och administrativa kostnader. Vi skickar då ut en räkning/faktura till dig via Kreditors tjänster som ska betalas inom 15 dagar netto.

Reklamationer
Vi kontrollerar alla varor innan vi skickar ut dem, men skulle varan vara skadad eller på något annat sätt defekt eller om du fått fel produkt eller fel antal så ber vi dig kontakta oss omedelbart via e-mail.

Varor som återsändes till oss mot postförskott eller efterkrav utlöses ej. Kontakta oss alltid om du önskar returnera en felaktig vara på sales@highstreet.com.

Vid reklamationer tillämpas konsumentköplagen. För att läsa om konsumentköplagen, gå till Konsumentverkets webbplats www.konsumentverket.se

Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, ska du omedelbart reklamera detta till utlämningsstället skriftligen eller skriftligen på kvittenslapp av chaufför. Utan denna notering vid synlig skada kan ingen ersättning utgå. Anmäl sedan skadan samma dag till oss via mail till sales@highstreet.se

Vid transportskada som ej är direkt synlig(dold) ska du anmäla detta till oss omedelbart samma dag som du tar emot försändelsen till sales@highstreet.se

Transportskador reklamerar vi vidare till distributören som av oss i sin tur kräver bild på trasig produkt och även på emballaget. Vi behöver av den anledningen hjälp att få bilder på produkt och emballage genom att maila dom till sales@highstreet.se 

Bild på produkt och emballage är en förutsättning för att ersättning skall utgå, vår distributör är väldigt noga med detta.

Vi tackar på förhand för hjälpen.

 Ångerrätt

Fotbollshop.com tillämpar Distans- och hemförsäljningslagen. Detta innebär att du som konsument har rätt att ångra eller byta din vara inom 14 dagar från det att du tagit emot leveransen (gäller inte produkter med personligt tryck).
Om du returnerar varan står du själv för fraktavgifter och transportrisker. 

För att få ångra ditt köp krävs att varan är oanvänd. Du returnerar varan/varorna till: Taylor European, fotbollshop.com, Lösen 3183, 285 93 Markaryd. När vi mottagit varan kontrolleras den och därefter återbetalar vi varans värde + fraktkostnaden härifrån till er.  Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.  Önskar du som kund kontakta oss rörande returer eller har någon annan fråga kan man mejla till: sales@eurofotboll.com eller ringa 0433-14191.
 

Skadat gods.

Om varan skadas under transporten ska du genast anmäla detta när du hämtar ut försändelsen. Om du inte upptäcker detta förrän du kommer hem, meddela oss via e-mail omgående sales@highstreet.se . Dock senast inom 5 dagar. Om en vara skadas eller kommer bort då du sänder den tillbaka till oss är du som kund ansvarig.

Tröjor med eget tryck
Om du väljer att köpa en tröja med eget tryck innebär det att vi tillverkar den för dig. Eftersom tröjan är specialtryckt för dig gäller inte bytesrätten här. Du kan alltså inte byta en tröja med eget tryck. Var därför noga med att storlek och text är korrekt när du beställer. Om felet är vårt, dvs om vi har tryckt fel eller tryckt på fel tröja, kan man givetvis byta. Du kan välja att betala med VISA/Mastercard eller Faktura.

Kontakta oss
Du kan när som helst kontakta oss via e-post, sales@highstreet.se om du har en fråga om något.